راهنماي سفر به هند

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

راهنماي سفر به هند

هند - India

هند كشوري بسيار زيبا و دلربا است كه در قاره آسيا قرار دارد. حتي اگر چندين بار به اين كشور سفر كرده باشيد، باز هم چيزي دارد كه شما را شگفت زده كند. كشور هند، مابين سواحل طلايي اقيانوس هند و قله هاي پوشيده از برف هيماليا واقع شده است. اين كشور كه از شگفتي هاي طبيعي و همچنين ساخته دست بشر مي باشد، دنياي رنگارنگ و بسيار چشم نوازي از طعم ها و عطرهاي متنوع، صومعه هاي پر رمز و راز، معبدهاي شگفت انگيز، شهرهاي بسيار شلوغ و پر هياهو، امپراطوري هاي از ياد رفته، كاخ هاي با شكوه، بازارهاي پر ازدحام، پارك هاي ملي دست نخورده و بكر، سازه هاي تاريخي شگفت انگيز و هزاران هزار جاذبه ديگر كه مشابه آنها را در هيچ جاي ديگر دنيا نخواهيد يافت. 
هند سرزمين تضادها مي باشد. در كشور بسيار پهناور و فوق العاده زيباي هند، نژادها و قوم هاي مختلف با اديان و فرهنگ هاي گوناگون در كنار هم زندگي مي كنند. جمعيت كشور هند، يك ششم جمعيت دنيا مي باشد بنابراين هيچ تعجبي ندارد كه صدها و يا شايد هزاران دين و آئين مختلف در هند وجود داشته باشد. در هندوستان هم سازه هاي بلند و آسمان خراش هاي بسيار مدرن و با شكوه وجود دارد و هم خانه هاي سنتي و زاغه ها و كلبه هاي بسيار قديمي. عده اي در شهرهاي بزرگ و مدرن با بهترين و به روزترين امكانات زندگي مي كنند و عده اي ديگر نيز در شهرهاي كوچك و سنتي و قديمي و دورافتاده ترين روستاها بدون هيچ امكاناتي زندگي خود را سپري مي كنند و به ندرت دچار تغيير و تحول مي شوند. 
يك عمر نسبتاً طولاني زمان لازم است تا بتوان از تمام آثار به جاي مانده از امپراطوري هاي باستاني و تاريخي و منظره هاي شگفت انگيز طبيعي هند را ديدن كرد. طبيعت هند بسيار تنوع دارد از جنگل هاي انبوه كه ميزبان هزاران ببر است گرفته تا صحراهاي يخي هيماليا را در خود جاي داده است. وليكن مي توانيد در اولين سفرتان به هند، از مثلث طلايي هند يعني دهلي، آگرا و جيپور ديدن نماييد تا گوشه اي از جاذبه هاي بي پايان هند را بتوانيد مشاهده نماييد. 32 اثر ثبت شده در ليست ميراث جهاني يونسكو در اين كشور ديدني و بسيار پهناور و ديدني، در انتظار شما هستند. 

هند - India

اطلاعات ضروري هند

اختلاف ساعت با تهران: 2+ (2 ساعت از تهران جلوتر است)، هند در منطقه زماني 5:30+ UTC/GMT واقع شده است.
زبان رسمي: زبان رسمي هندوستان، هندي است كه 40% از جمعيت اين كشور، به اين زبان صحبت مي كنند. زبان انگليسي هم در بسياري از موقعيت هاي رسمي مورد استفاده مي باشد. 
واحد پول در هند: واحد پول اين كشور روپيه است كه با كد ايزوي (INR) شناخته مي شود. 
برق شهري در هند: برق شهري در كشور پهناور هند 220 ولت و 50 هرتز مي باشد. 
كد كشور هند: 91+

شماره هاي اضطراري: 

پليس: 100
آتش نشاني: 101
آمبولانس: 102

جهت رانندگي: چپ

اطلاعات ضروري هند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.